Lite om mycket... Livet som det är.

Livet som numer 2 barnsmamma..

26 dagar...

Publicerad 2009-08-11 10:32:49 i Allmänt,

Igår kväll var bebben helt galen, den kickade och knökade, man kunde verkligen undra vad den hade för sig där inne...

Vilade mestadelen av kvällen då jag hade massa ont i magen, sammandragningar OCH ont i vad jag tror var den "vanliga" magen. Märker tydligt att magen jobbar på för att förbereda sig inför förlossningen, och det är ju bra det att den har vett till det varjefall, själv vilar jag mig i form, ngt jag förstått inte är det smartaste då man behöver vara fit på den stora dagen.
Stavgick en dag, är dags igen tror jag. Det går inte fort, folk kollar och jag vankar... menmen, det får man väl bjuda på. 

Idag är den stora vägardagen...
Ska alldeles snart ta mig iväg till mvc för att väga mig :/
De tyckte jag tjockat på mig för mkt för snabbt och det väcktes en liten oro hos bm (barnmorskan) som bad mig komma in efter en vecka endast för att väga mig... Hihi... känns knäppt. Och jag önskar verkligen att det inte fortsatt i samma takt...
Så idag har dagen kommit.

Sen ska jag tvätta bebbekläderna.
Och lakanen, så jag kan bädda iordning bäddarna! Sen får jag nog ta kort så ni får se hur fint det blir =)
Hihi... vilket jag själv skrattar åt när jag skriver. Verkligen JÄTTE intressant att se, hehehe, men jag är på tjocken, med en bebbe, det är klart att min mage och innehåll är det intressantaste i ALLAS världar, plötsligt.. Hihihi..
Universum kretsar plötsligt runt min navel och det som dinglar från den... eller?

Fick jätte fina kläder av Ibis & Ronnie igår, TACK!

Längtar tills vi kommer stå där och försöka kränga på vårt lilla knyte sina paltor...
Oroliga, stolta och alldeles alldeles tafatta..

Kommentarer

Postat av: Sarah

Publicerad 2009-08-11 16:37:05

Jag tror/vet att ni kommer lyckas alldeles utmärkt att kränga på lillen kläderna :-)

Postat av: Eva

Publicerad 2009-08-11 18:48:34

Klart världen kretsar kring våra magar - vad annars?? ;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela