Lite om mycket... Livet som det är.

Livet som numer 2 barnsmamma..

Höstadagar

Publicerad 2009-10-02 18:20:17 i Allmänt,

I onsdags så var jag och ville på promenad och fika med "tjockisarna", dvs de andra mammorna från familjeliv.se. Bör påpekas att de faktiskt inte heller är tjocka längre utan alla bebisar är ute.
11 stycken barnvagnar och stolta mammor var vi =)
Jätte trevligt, sen var det fika på Villa belparc. Vi satt ute med alla våra vagnar och bebisar, men det gick jätte bra, de satte på värme och så sken ju faktiskt solen också, en härlig höstdag med trevliga människor.

Idag har vi varit hos mormor.
Morbror och kusin var där också. Ebba är sååå söt mot William, hon hjälpte att skaka hans mat och byta blöja. Sen när hon fick vakta honom en stund så hjälpte hon honom så fint att få nappen i mun, missade lite men ååå så söt hon är!! Precis som alvedon reklamen, är man stor måste man vara snäll!!
Hon ville också dela med sig av sin favvo-leksak tv-dosan också, men jag sa att hon nog får vänta ett par månader ;)   UNDERBARA GULLE-EBBA!!!

William börjar bli alltmer medveten, han fäster blicken och tittar nyfiket på omvärlden. Nu kan han sitta små stunder i sin babysitter och vara nöjd, eller ligga och titta en stund. Såklart mysigt att hålla och gosa bebis, men skönt att inte behöva hålla honom HEEELA tiden. Jag längtar tills han ler. Åå vad jag längtar!

Annars så har vi haft ett par nätter med vakentid. Brukar sammanfalla med Fresh prince i Bel air och Ellen. Ibland ngt tidigare, då får jag nästan tvinga mig att stänga av mitt i Ellen när han somnat ;)
Min kära sambo har lovat att ta en natt i veckan så jag får sova, guud vad skönt det ska bli! Det finns fördelar med att inte amma..

Idag är det fredag och snart kvalfinal i IDOL!
Fredagsmys!      <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela