Lite om mycket... Livet som det är.

Livet som numer 2 barnsmamma..

Shopping.

Publicerad 2009-08-13 21:15:58 i Allmänt,

Idag har varit stora spenderardagen.

Vi har köpt ett babygym, en skallra, en amningsbh, en febertermometer och sprit (till händerna).

Hihi... bh:n är i respektingivande storleken 75H ;) Haha... kunde man inte tro... egentligen ganska ointressant info, men det känns så groteskt och lite galet att det bara måste delas med sig av!!

Sprit, som arbetande inom vården så blir man lätt beroende av handsprit... nu kommer vi också få ansvar för ett litet litet knyte utan immunförsvar mitt i svininfluensatider. Så vad gör man inte för att minska riskerna, hellre massa människor gullandes med bebben med nyspritade händer än att låsa in oss pga oro och överbeskydderi. 

Babygymmet är STORT :) Vi kommer antagligen få svårt att hitta vår bebbe mitt bland spelande apor och bananskallror :)
Alla bebbisar är välkommna till Monkey island på en liten flykt från vardagen!!

Patrik (min bror) och Ebba(hans dotter) vär här. Det var görtrevligt! Vi fikade och var borta på 4H dagiset här bakom kullen och tittade på djur. De har hästar, kor, grisar, marsvin, kaniner, getter, får... jätte mysigt. Om vi bor kvar här när den dagen kommer så hoppas jag att JanÅsa får en plats där på det dagiset!!

En återkommande disskusion som vi har här hemma är om barnet ska få ha en kanin (el liknande). Stefan säger NEJ!! medans jag tycker att det finns mycket gott att lära sig av att ha ett djur att ta hand om. Och en kanin (el liknande) är ju väldigt enkla djur.. Stefan vill ha hund. Jag med. Men det är ju isåfall inte ett djur man kan ge ett barn ansvar för... Hmmm... ja jag säger då det, många långa disskusioner kommer vi ha i framtiden, jag och stefan, om djur, barn, uppfostran etc etc... 
Men det är väl klart att barnet ska få ha en kanin (el liknande)??   

Kommentarer

Postat av: Stefan

Publicerad 2009-08-14 12:02:36

NEJ, INGEN KANIN!!!! NEJ, INGET LIKNANDE HELLER!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela