Lite om mycket... Livet som det är.

Livet som numer 2 barnsmamma..

9 veckor + 3 dagar

Publicerad 2009-11-02 12:20:52 i Allmänt,

Förra veckan var vi på stan och fikade så mycket att man nästan trodde att vi skulle förvandlas till kanelbullar. Det är väl ungefär vad vi har för oss. Onsdagar kl 10 så traffar vi ju tjockisarna med alla bebisar, nu sist i onsdags så var vi 9 härliga mammor med 9 lika härliga bebisar på Waynes på Akademibokhandeln =)

Och så har ju Wille varit i skolan med mig också! Det gick bra, han var inte helt nöjd men nöjde sig med att knorra lite. Sen var underbara Malin barnvakt så att jag kunde gå på provgenomgång inför det nationella avslutningsprovet. TACK SÖT!

På Torsdagen träffade vi Linda med sin ursöta Tristan på Dahls. Efter det bar det iväg till familjerätten för att skriva papper om faderskapet. Helt otroligt så bestämde sig William att just där inne på kontoret starta en skrikfest. Han var nöjd innan, och så fort vi kom ut från kontoret så var han en sol igen. Vi gick på kafé hela familjen och hade en riktigt mysig em. Jag sprang över till Villervalla och köpte ett par svarta byxor och en scarf, svart med verktyg på, mitt på så är det en härlig skruvdragare -en riktig pappas-pojke-scarf! ;)

Fredan var det städ och bak här hemma, Wille mös i sin favvostol och jag fejjade, sen var det ju en redig lyx att få glida över till mamma och äta mumsiga köttbullar! Oj vad hon skämmer bort oss!
På kvällen kom Julia, Stefan, Sanna och Jesper över för att provsmaka tårta. Eller ja, Jesper fick hålla tillgodo med tutte såklart! Det var JÄTTE trevligt, Sanna var full med härligt bus! Men när jag klättrade upp på ryggstödet på soffan för att kittla Stefan(min) och busa med Sanna så vet jag inte riktigt om det var Sanna eller hennes pappa som tyckte det var roligast! ;)  Sen satte vi på Robin Hood till Sanna, men om sanningen ska fram så tyckte även jag att det var mysigt att få se lite härlig teckad film! Så det blev ett glas vin och popcorn. Wille? Ja han satt i sin stol och åt på sin hand, och som Stefan utryckte det, tyckte att han själv var den mest intressanta i rummet!

Lördag bar det av till Fotskäl. Dags för Wille att få umgås lite med farmor och farfar! Tyvärr så hade vi bytt ersättning dagarna före så magen var i kris och Wille hade ont och berättade såklart det högljutt! Stackarn. Skrika fortsatte han med när vi gick till gammelfarmor :/ Vi får åka tillbaka så att de får se Wille när han är som han brukar, alldeles alldeles underbar!

Igår söndag var det kalas i Floda. Jätte mysigt! Det var moa som blir 30 när de är i afrika, så vi firade henne i förskott. Hon blev glad för presenterna, och tårtan var supergod och kvällen slutade med pizza :) En bra dag!

Idag har Wille lite feber så vi är inne idag. Stefan är också förkyld och hemma från jobb. Jag fåt göra buljong och se till att de blir friska! Nu håller en liten gosse på att vakna till....     <3

Kommentarer

Postat av: Moa

Publicerad 2009-11-02 22:16:34

Redan flera av mina kompsiar som är avundsjuka på presnten jag fick.. ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela