Lite om mycket... Livet som det är.

Livet som numer 2 barnsmamma..

Dagarna går...

Publicerad 2009-10-12 00:04:00 i Allmänt,

William är nu 6 veckor och 2 dagar gammal.

Han är en himla glad och nöjd kille. Skriker i stort sett bara när han vill ha mat, för då vill han ha den NU! Inte snart, NU! ;) Han har iofs gas-mage också, då är han ledsen, och då svider det i ett mamma-hjärta när man inte kan ta bort det onda.

Han sitter mycket i sin babysitter nu, ibland är det inget annat som är roligt.
Ville vara en "bra mamma" härom dagen och stimulera honom.
 
*Vi skulle gå runt och kolla på saker -inte populärt
*W i mitt knä med leksaker -inte populärt
*W i babygym med mig entusiatisk bredvid -inte populärt
*W i mitt knä med sång -inte populärt
*W i famnen för att mysa -inte populärt

*W ENSAM I BABYSITTER STIRRANDES I BOKHYLLAN MEDANS JAG DAMMSÖG -POPULÄRT!

Hmmm... jaja.

På nätterna så hjälps vi åt.
När Stefan inte jobbar tar vi varannan natt, natten har vi bestämt är mellan 24-06. Den som inte har natten har sista matningen innan runt 23. Jobbar Stefan har han matningen vid 23 och jag natten.
Detta funkar bra just nu, sen får vi se om William ändrar sina rutiner så vi måste anpassa oss.

Längtar och väntar ännu på det där första härliga leendet...


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela